دانشمندان توانسته‌اند به روش جدیدی برای مقابله با سرطان دست یابند.
روزنامه "تایمز" نوشت: مطالعات پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان لندن نشان می دهد نوعی ویروس بی خطر که در همه جا و در بدن اکثر افراد وجود دارد، می تواند در مهار سرطان موثر باشد.
برخی از بیماران درمان ناپذیر پیش از این از این روش درمانی در انگلیس و امریکای شمالی بهره مند شده اند.
محققان امیدوارند ویروس درمانی هم نهایتا به عنوان روش درمانی سوم در کنار روشهایی چون پرتو درمانی و شیمی درمانی برای افزایش طول عمر بیماران سرطانی به کار گرفته شود.
مزیت این روش این است که برخلاف دو روش دیگرآثار جانبی برای بیمار در پی ندارد.
در این روش از دارویی موسوم به "رئولیسین" (reolysin) استفاده می شود. این دارو از "رئو ویروس" گرفته شده است که تقریبا در همه جای محیط به ویژه در اب های راکد و فاضلاب وجود دارد.
بیش از نیمی از بزرگسالان تا قبل از بیست سالگی خود با رئوویروس مواجه می شوند اما از انجائیکه این ویروس تاثیر چندانی بر سلول های عادی ندارد، اکثر عفونت های ناشی از ان احساس نمی شود و گاه فقط به شکل علایم خفیف سرماخوردگی ظاهر می شود.
این ویروس از توانایی منحصر به فردی در تکثیر شدن در درون سلول های سرطانی و از بین بردن انها برخوردار است. این ویروس ها پس از متلاشی کردن توده های سرطانی با ادامه تکثیر خود، ویروس های جدیدی را برای از میان بردن دیگر سلول های سرطانی تولید می کنند.
دست کم شش نوع ویروس اخیرا به منظور دستیابی به روش جدیدی در مهار کردن سرطان، بررسی شده یا از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند.
موسسه تحقیقات سرطان لندن همراه پژوهشگرانی از دانشگاه لیدز، از چهار سال پیش تا کنون با استفاده از رئوویروس بیش از صد بیمار سرطانی را مداوا کرده است.